O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.
Artykuły
Wszystkie artykuły

Wszystkie artykuły


Ostatnia aktualizacja 2 March 2010

Podejście ARC DME w oparciu o HSI

Podejście ARC DME w oparciu o HSI na przykładzie NDB RWY 11 EPGD

      Pilot, nawet ten wirtualny, musi być przygotowany na wszystko. Nie zawsze dostanie 'Cleadred to ILS approach to Runway XX'. Zapraszam do zapoznania się z artykułem napisanym przez Krzysztofa 'Rzemyk' Rzemińskiego na temat podejścia ARC DME na przykładzie Gdańska.
Całość lotu odbędziemy na pokładzie Beechraft Baron 58 (Model od DreamFleet po wymianie paru przyrządów). Lot zaczynamy na wysokości 3000ft nad KRT, a dokładniej, wylatując od tego VORa po radialu 289.

RVR (Runway Visual Range)

Runway Visual Range - RVR.

      Runway Visual Range (RVR) to widoczność na pasie, czyli najdokładniejsza informacja o widzialności dla pilota. Podawana jest w METAR zawsze, gdy robi się mgliście i nieciekawie. Format: R25/0150 oznacza 150m widzialności na pasie 25. Na końcu może być jeszcze literka: N-no change (bez zmian), D-down (pogarsza się), U-up (poprawia się).

Zapraszam do zapoznania się z artykułem napisanym przez Michała 'Zulus' Zazbulę.

SID (Standard Instrument Departure)

Czytanie map - SID.

      Sprawa podstawowa, odnośnie map. Każdy kraj posiada swój własny sposób ułożenia informacji na stronie. U nas np. wszystkie SID-y są na jednej stronie (ekologicznie :)), natomiast w Anglii na jednej stronie zawarte są SID-y o tym samym punkcie końcowym procedury. Dlatego jeżeli na mapie innego kraju nie znajdziecie potrzebnych danych u góry strony, być może znajdziecie je na dole lub po lewej stronie :). Ok, starczy ględzenia, zaczynamy od wiadomości teoretycznych.