ATR - gruube modyfikacje.
Dodane przez Noker dnia 24 maja 2020 08:48

Zmiany, zmiany, zmiany, zmiany ... we flocie Kraków Hub. Wskutek szybkich decyzji 19.05.2020 zakupiliśmy kolejnego ATRa do naszej krajowej floty. Tym razem w wersji 72-500-F, co oznacza że to prawdziwy Freighter, a nie szybka konwersja z wersji pasażerskiej. Wymiary Fwd Large Cargo Door to 2.94 x 1.8m (116” x 71”). Dostał rejestrację SP-PDA i nazwę "the Dragofly".
       Ale po co? Są jakieś różnice? Okazuje się że tak, w obliczu rosnących zleceń na 'Packages' zaczęły się pojawiać problemy z większymi gabarytami. Wersje 72-500 jakimi były nasze PLA/PLX mogły zabierać packages w gabarytach max 200kg, natomiast wersja 72-500-F daje możliwość załadowania gabarytu 2000kg. I o to chodzi.
       Po wnikliwej analizie możliwości i potrzeb, dodatkowo zdecydowano o gruntownej przebudowie naszych wcześniej zakupionych samolotów tej marki. Kolejno wysłano je na serwisy 'A-Check' połączone z 'Large Cargo Doors Conversion' którą wykonały dla nas firmy Serwisowe zewnętrzne. W przypadku SP-PLX wykonawcą był Flugair VA w Katowicach, a SP-PLA zmodyfikowała Color Air w Lufthansa Technic we Frankfurcie. PLA dzisiaj wraca z serwisu do służby. Piloci którzy mieli TRki na 72-500 z automatu dostaną nowe na 72-500-F.

"Większe drzwi, większe możliwości" Zapraszam do testowania.

Pozdrawiam
PLC092