21 Wrzesień 2017 16:04
Poland Cargo VA » Hyde-Park » Luźne Gatki ;)
Przedstaw się.
Nazwa użytkownika
Hasło
Zarejestruj się FAQ Użytkownicy Dzisiejsze posty Szukaj

Drukuj temat

  Przedstaw się.
by: mrozigor, 12-03-2009 21:41 (#1)

W związku z tym, że taki temat nie istnieje, postanowiłem założyć. Więc do rzeczy. Nazywam się Igor Mróz i mam 16 lat (co łatwo sprawdzić w profilu Grin). W tym roku kończę gimnazjum (nareszcie). Swoją pasją zaraził mnie niejaki Marcin Głogowski (może ktoś Go kojarzy z forum vatsim.pl). Najpierw "latałem" (lataniem to bym tego nie nazwał) na FS2000. Później właśnie od jeszcze ks.Marcina dostałem FS2002. Były to loty offline na zasadzie: start-autopilot-touchdown. Troszkę bardziej wgłębiłem się w temat na FS2004, chociaż dalej offline, ale już wtedy miałem pełno materiałów ze strony aviation.home.pl i marzenia o VATSIM-ie. Ostatecznie na wakacjach w Anglli zakupiłem FSX-a z dostawą do domu. Po przyjeździe czekała już na mnie paczka. Trochę lotów offline i misji i pierwszy lot na VASTIM-ie. Oczywiście parę błędów było - jak zawsze, ale bbardzo wciągające jest latanie na VS. Teraz odnośnie doświadczenia. Angielski mam na poziomie powiedziałbym - podstawowym, ew. podstawowy z groszamiWink. Niestety w szkole uczę się - bezsensownie zresztą - j.niemieckiego. Znacznie lepiej jest z frazeologią. Latałem dla Skyline, więc pojęcie mam o lotaniu, ale raczej na trasach krajowych. Zawsze bałem się lotów poza granice, ponieważ nie nadążam za szybkością mowy kontrolerów np. angielskich. Jeszcze dużo przede mną do nauki, ale jestem pozytywnie nastawiony. Pozdrawiam wszystkich i witam.

PS. Sorki za taki przydługawy listWink.
mrozigor
General Member
Użytkownik

Postów: 281
Data rejestracji: 12.03.09
Miejscowość: Lwówek Śląski
Wiek: 24

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: Noker, 12-03-2009 22:26 (#2)

No witamy witamy Igor.
Miło że wpadłeś na nasze forum.
Z tego co sie orientuję to my raczej na poprzedniej wersji Sima latamy, ale cóż - wcześniej czy później - przesiadka nieunikniona będzie.
To twoje logi: http://vataware.c...cid=965325 ?
Jeśli tak to myślę; że jeśli byś był zainteresowany - mógłbyś latać dla nas na początek na ATR72-500 po kraju /mamy dwie niewykorzystane maszyny tego typu/.

pozdrawiam
 
Edytowane przez Noker 16-03-2009 05:08
Awatar
Noker
PLC092
Główny administrator

Postów: 565
Data rejestracji: 11.02.09
Miejscowość: Puławy City EPDE
Wiek: 42

RE: Przedstaw się.
by: Jarek, 13-03-2009 00:02 (#3)

Witaj.
Wlasnie, tak jak powiedzial Rafal, co myslisz o ATR na poczatek.
Chodzi glownie o poznanie FSairlines. Ekonomia tras, paliwo itd. W przypadku ATR ,jesli cos tam nie tak pojdzie, nie staracisz duzo kasy bo to nie wielka maszynka. Pomylka w planowaniu paliwa w np B747 to duuuuuuuza kasa w plecy SmileSmile

Napisz na czym dokaldnie latasz i czy znasz ATR. Cos dopasujemy.
Na starym forum (dalem ci link) znajdziesz sporo info o tym jak dziala FSA.
Opisywalismy tam swoje problemy, rozwiazania, wpadki. moze byc przydatne SmileSmile
Pozdrowionka.
Jarek
PLC069
Użytkownik

Postów: 762
Data rejestracji: 12.02.09

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: mrozigor, 13-03-2009 12:50 (#4)

Nawet dobrze się składa. Te logi to moje. Ryanair-em leciałem na evencie LOT Real OPS. W Skyline latałem ATR 72-500 (47h tylko), właśnie na trasach krajowych. I akurat mam ten dodatek w kolekcji (od Eurowings pod FS2002, ale działa pod X-em Grin).

PS. Mógłby mi ktos wyjaśnić o trasach północnoatlantyckich (NAT)? Wiem tylko, że są uaktualniane kilka razy dziennie, dla zaoszczędzenia czasu i paliwa. A jak się pyta o zgodę na nie i jak wygląda taka trasa?
 
Edytowane przez mrozigor 13-03-2009 12:52
mrozigor
General Member
Użytkownik

Postów: 281
Data rejestracji: 12.03.09
Miejscowość: Lwówek Śląski
Wiek: 24

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: Jarek, 13-03-2009 17:41 (#5)

Na temat natwo znajdziesz duzo na vatsim UK. Tam tez mozesz sprawdzic naty na dany dzien.Nie jestm pewien czy na vatsim tez zmieniaja sie tak czesto jak w realu.

Dzis wieczorem speobuje napisac manualek do FSA. Byl taki na starym forum.
A , zapomnialem zaloz swoj profil na FSAirlines i dolacz do PLCSmile
Bedziesz mogl zobaczyc jak to wyglada, raporty z lotow, maszynki itdSmile
Jarek
PLC069
Użytkownik

Postów: 762
Data rejestracji: 12.02.09

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: mrozigor, 13-03-2009 21:24 (#6)

Profil mam już i chyba wysyłałem zgłoszenie, ale sprawdzę jeszcze.
mrozigor
General Member
Użytkownik

Postów: 281
Data rejestracji: 12.03.09
Miejscowość: Lwówek Śląski
Wiek: 24

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: Jarek, 13-03-2009 22:51 (#7)

Zaloze temat dotyczacey FSA ,tak jak na starym forum.
Jarek
PLC069
Użytkownik

Postów: 762
Data rejestracji: 12.02.09

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: aszczupal, 16-03-2009 23:54 (#8)

Witam !
Po "dłuugich namowach" Rafała dziś właśnie zdecydowałem się u Was zatrudnić i nawet odbyć pierwszy lot, ale o tym za moment..
Nazywam się Adam, latam już troszkę na VATSIM (pierwszy lot "on-line" wykonałem chyba ze dwa tygodnie przed Rafałem Wink ) , off-line też troszkę. Uczę się cały czas, niestety z czasem to bywa różnie (swoje lata już niestety mam.....).
Mój nalot na VATSIM już też pewnie znacie. Zaczynałem od BE350 , potem nieśmiertelny DASH-7 , i zdecydowałem się zainwestować jakiś samolot z pierwszej ligi.. wybór padł na F1 ATR72-500 , i uważam go za świetny samolot. Tym modelem wylatałem najwięcej, a w swoim prywatnym hangarze jeszcze stoi PMDG 737/600-900 i Level-D 767-300ER .
Tak gdzies od jesieni zacząłem poznawać PMDG (767 jeszcze dziewiczy..), i przyznam że powrót do ATR'ka był trochę bolesny ( baardzo mi brakuje AT Sad ) , ale nic to , planuję polatać w Waszych barwach właśnie ATR'kiem (może potem przyjdzie kolej na coś większego/szybszego).
FS9.1 z kilkoma niezbędnymi dodatkami, (FSX'a też posiadam, ale tylko off-line)

mój pierwszy lot: EPKK-EPWA
No własnie , jako iż nie znałem kompletnie FSA zrobiłem kilka błedów, co prawda Rafał podesłał mi linka ze skróconą instrukcją , ale jak to w życiu bywa, wyszło inaczej.. Zastanawiałem się czy FSA pilnuje włączania świateł LAND przed wjechaniem na pas, więc tylko TAXI i kołuję, ale przed h/p dostałem l/u i t/o :-) , więc ognia i.... światła zostały zgaszone Frown . cóż zdarzyło się... reszta spokojnie , na EPWA_TWR się nie załapałem (nie pisałem że latać to ja moge raczej sporo po 21:00) , lądowanie takie sobie (jestem średnio zadowony) taxi na CARGO gdzie już czekał Rafał i tyle...
Zauważyłem że mam problem z wyliczeniem paliwa, oczywiście mam tabele z dokumentacji F1 , ale korzystałem do tej pory z Fuel Plannera Metacraft'u (czyste lenistwo), i zabrałem za dużo paliwa, (może ktoś ma jakieś bezpieczne/proste metody na liczenie paliwa dla FSA w ATR 72-500 ?).
to samo a zegarkiem, dopiero po locie dowiedziałem się że w "timetable" jest brany pod uwagę czas z FS'a
No to chyba tyle, jutro planuję EPGD (gdzies po 21:00) , a reszta się zobaczy...
Aha i jeszcze jedno, nie ukrywałem że może czasami wyskoczę sobie na jakąś prywatę moim 737 gdzieś po europie (żeby nie zardzewiał ) , ale oczywiście wezmę urlop bezpłatny Smile .

pozdrawiam Wszystkich i do zobaczenia na niebie !
aszczupal
PLC095
Użytkownik

Postów: 288
Data rejestracji: 16.03.09
Miejscowość: Zabrze

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: Jarek, 17-03-2009 00:23 (#9)

To ze za duzo to paliwa to nic, wazne ze wynik finansowy wyszedl na +. Zawsze lepiej to niz za malo Smile
Jarek
PLC069
Użytkownik

Postów: 762
Data rejestracji: 12.02.09

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: Jarek, 25-04-2009 23:00 (#10)

No witaj.
Pisz z czym masz ewentualne problemy .

Tu mozesz zobaczyc czym tak naprawde sie zajmujemySmileSmile
http://www.fsairl...

reszte znajdziesz na forumSmile
Jarek
PLC069
Użytkownik

Postów: 762
Data rejestracji: 12.02.09

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: daniel, 20-08-2009 10:33 (#11)

Czesc! Moje imie Daniel. Bardzo sie ciesze ze moglem dolaczyc do POLAND CARGO, od poczatku swojej przygody z FS szukalem mozliwosci latania samolotami typu cargo. Blisko rok temu rozpoczolem przygode z Vatsim, stosunkowo szybko stalem sie czlonkiem UPSVA, linia ta zatrudni do 500 wirtualnych pilotow ma chyba najwieksza flote sposrod wszystkich VA latajacych na Vatsim. Zawsze jednak chcialem latac dla polskiej VA i wlasnie POLAND CARGO spelnia moje oczekiwania z czego sie bardzo ciesze.
Najbardziej lubie latac wielkimi samolotami, 744, MD11, 763 i ostatnio 757.

p.s Mam nadzieje ze spelnilem twoje noker wymogi co do okreslenia sowjego stosunku do POLAND CARGO VA.
daniel
PLC101
Użytkownik

Postów: 186
Data rejestracji: 16.08.09
Miejscowość: Nowy Targ
Wiek: 32

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: aszczupal, 20-08-2009 17:53 (#12)

Witamy !
Masz już uprawnienia na DASH-7 i ATR72-500 .
Zapraszamy do polatania troszkę treningowo po EPWW.
 
pozdrawiam
Adam
www.fsairlines.net/signatures/17438.png
aszczupal
PLC095
Użytkownik

Postów: 288
Data rejestracji: 16.03.09
Miejscowość: Zabrze

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: aszczupal, 21-08-2009 09:50 (#13)

Danielu, nie traktuj tego posta że się czepiam.... ale...
odbyłeś dzisiaj testowy EPKK->EPWA... oki.
ale wyobraź sobie że jak dolatywałeś to dostaleś informacje że lotnisko zamkniete i że masz do wyboru EPPO,EPGD...
na 24 kg paliwa do nawet do EPLL byś nie doleciał... niestety..
 
pozdrawiam
Adam
www.fsairlines.net/signatures/17438.png
aszczupal
PLC095
Użytkownik

Postów: 288
Data rejestracji: 16.03.09
Miejscowość: Zabrze

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: daniel, 21-08-2009 13:16 (#14)

czesc Adam. nie zabardzo wiem o co chodzi Sad. w EPWA nalalem 700kg paliwa do zbiornikow w ktorych bylo juz 852kg. na calej trasie spalilem 437kg. u mnie FSA wskazuje na 1124kg a nie 24kg. przepraszam jezeli czegos nie rozumiem ale wydaje mi sie ze wszystko bylo ok.

przebylem ta trase jeszcze raz offline i spalilem na niej 460kg zaladowany prawie na full Smile
 
Edytowane przez daniel 21-08-2009 13:51
daniel
PLC101
Użytkownik

Postów: 186
Data rejestracji: 16.08.09
Miejscowość: Nowy Targ
Wiek: 32

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: Noker, 21-08-2009 22:09 (#15)

według raportu FSA dokupiłeś 359 kg, przy TO miałeś 955. Przy Touchdown'ie miałeś 51 kg
 
Edytowane przez Noker 21-08-2009 22:34
Awatar
Noker
PLC092
Główny administrator

Postów: 565
Data rejestracji: 11.02.09
Miejscowość: Puławy City EPDE
Wiek: 42

RE: Przedstaw się.
by: daniel, 22-08-2009 00:32 (#16)

Macie panowie racje. Kiedy czytalem post napisany przez Adama bylem po prawie nie przespanej nocy z tad tez cale zamieszanie. Ja upierajac sie przy swoim, mialem na mysli lot EPWA-EPKK ktory odbylem ATR'em a chodzilo o wczesniejszy moj przelot DHC7. Rzeczywiscie zostalo mi bardzo malo paliwa, szczerze mowiac nie myslalem ze ta "bestia" tyle pali. Myslalem ze spalanie bedzie na poziomie ATR wlasnie a z dokumentacja jeszcze sie na tyle nie zapoznalem, co mam zamiar poczynic w najblizszej przyszlosci. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie.
daniel
PLC101
Użytkownik

Postów: 186
Data rejestracji: 16.08.09
Miejscowość: Nowy Targ
Wiek: 32

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: aszczupal, 22-08-2009 12:19 (#17)

Spokojnie, doleciałeś i to najważniejsze.. ale trza planować....
Może się doprosimy Rafała żeby przygotował jakiś algortytm ? tzn, ile toto pali na godzinę , Smile
 
pozdrawiam
Adam
www.fsairlines.net/signatures/17438.png
aszczupal
PLC095
Użytkownik

Postów: 288
Data rejestracji: 16.03.09
Miejscowość: Zabrze

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: Noker, 22-08-2009 13:52 (#18)

algortym brzmi:
około 800kg Stary
Awatar
Noker
PLC092
Główny administrator

Postów: 565
Data rejestracji: 11.02.09
Miejscowość: Puławy City EPDE
Wiek: 42

RE: Przedstaw się.
by: daniel, 24-08-2009 13:48 (#19)

krotkie pytanko, ile lotow testowych, lub jakie sa inne kryteria, trzeba odbyc zeby zaczac latac "normalnie"? przydalo by sie jakiegos rodzaju SOP.
daniel
PLC101
Użytkownik

Postów: 186
Data rejestracji: 16.08.09
Miejscowość: Nowy Targ
Wiek: 32

Poziom ostrzeżeń 0

RE: Przedstaw się.
by: Noker, 24-08-2009 15:08 (#20)

Oprócz tej jednej wpadki z tankowaniem DHC7 raporty z wykonanych lotów są OK

niniejszym dostajesz pełne TR na DHC7 i AT72

Gartulacje
Awatar
Noker
PLC092
Główny administrator

Postów: 565
Data rejestracji: 11.02.09
Miejscowość: Puławy City EPDE
Wiek: 42

Opcje
Przeskocz do forum:
Forum powered by fusionBoard
Linki do tego tematu
Wygenerowano w sekund: 0.04 8,009,609 Unikalnych wizyt